- VATICAANSTAD-Het Vaticaan publiceerde statistieken over de (Jeugd)Synode. De tweet van de Paus van 24 oktober over de Synode voor de Jeugd was bijzonder succesvol in de sociale netwerken. De boodschap verspreid in negen talen bereikte meer dan 50 miljoen mensen, zoals de afdeling pers & communicatie van het Vaticaan meedeelde. Daarnaast werd de officiële hashtag voor de synode, “# Synod2018”, meer dan 100.000 keer gebruikt op Twitter en Instagram. Er waren meer dan 350.000 interacties.
- Daarnaast werden 500.000 verschillende Synode-boodschappen gedeeld op sociale netwerken: afbeeldingen, video’s, artikelen en berichten. Gebruikers uit Amerika en Europa waren bijzonder actief, maar er waren ook significant hoge deelnemersaantallen uit China en Rusland.
- De Facebook-optredens van het meertalige Vaticaanse nieuwsportaal “Vaticaannieuws” bereikten met bijdragen over de Synode maar liefst tien miljoen mensen. Op Instagram werd een bijdrage van het Vaticaan over de samenkomst van de Bisschoppen meer dan 650.000 keer bekeken.
- De gemiddelde leeftijd van gebruikers die zich in sociale netwerken over Synode uitten, maar ook over de Wereldjongerendagen in Panama of het Pastorale jeugdwerk, was volgens het Vaticaan 18 tot 34 jaar. Bron: Vaticaan Foto: Archief
Leestijd: 2 minuten