De Skoda Fabia is op een aantal punten gemoderniseerd. De instapper wordt aangedreven door een 75 pk leverende 1.0 MPI (standaard met handgeschakelde vijfbak) en kost minimaal 14.990 euro. Wil je een Combi? Dat kan, maar dan moet je, ongeacht de motorisering, 900 euro bijbetalen. Boven de 1.0 MPI staan twee varianten van de 1.0 TSI. Eerst eentje met 95 pk voor 15.990 euro en dan een 110 pk sterke versie met handbak voor 21.690 euro. Die laatste is ook beschikbaar met een automaat met dubbele koppeling. Dan kost hij 23.490 euro.
LED-lichten
Is er veel verschil met de vorige Fabia? Aan de buitenkant is het verschil lastig te zien. De compacte Skoda heeft nieuwe koplampen en achterlichten (optioneel met LED-techniek). Daarbij zijn er nieuwe kleuren en lichtmetalen wielen tot wel 18 inch groot. Het motorengamma bestaat uit vier 1,0 liter driecilinders, waarvan twee met turbo. Ze zijn er in de sterkten 60 pk, 75 pk (de turboloze motoren), 95 pk en 110 pk (de geblazen blokken). De 110 pk-versie is optioneel te krijgen met een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling.
Profieldiepte banden
Volgens Skoda is ook het interieur aangepakt, met onder meer een ander instrumentenpaneel, gewijzigde sierstrips en nieuwe bekledingsopties. Het Swing-infotainmentsysteem heeft een groter 6,5 inch scherm en er is dode hoek-detectie, een grootlichtassistent en Rear Traffic Alert beschikbaar. De ijskrabber in de tankvulklep dubbelt voortaan als een instrument om de profieldiepte van de banden mee te meten. Vanaf september staat de nieuwe Fabia bij de Skoda-dealers.
Bron: VAG Foto: Skoda Nederland VAG